Her er svar på ofte stilte spørsmåI, noe du lurer på ? Ta kontakt
Bestillinger
Hvordan bestiller jeg?
Du bestiller enklest via vår nettbutikk og tilbudsfunksjonen. Det er veldig enkelt å bruke. Du kan også sende en bestilling via e-post til salg@xpressprofil.no
Hva er minste ordreverdi?
1000 kr uten trykk, med trykk 2500 kr. Vi kan gjøre individuelle unntak, men vi er spesialister på å levere produkter med trykk, noe som betyr mye manuell håndtering, så vi må dekke disse kostnadene.
Hva er oppsett/oppstart kostnad?
Det er en koste for å sette opp maskinene og klargjøre de for trykk. Oppstart koste er vanligvis basert på antall farger som logoen din har. Hvis logoen din har 3 farger, og oppsett pris er 400 kr så blir totale prisen for oppsett 400 x 3, total 1200 Kr. For produkter med lav pris som bestilles i mindre antall med trykk i 3-4 farger, f.eks. 5-20 stk kapser med 3 fargers logotrykk, kan oppsettkoste utgjøre en relativt stor del av totalprisen. Oppstart tas ikke ut på alle trykk tekniker og beregnes ikke alltid per farge, for eksempel visse produkter med digitaltrykk har lavere oppstartkostnad eller en fast oppstart pris uansett antal farger i logo hvilket oftest blir rimeligere hvis du trykker med 3-4 farger. Hvis du er usikker på prisen, er det bare å sende oss logoen og antall av hver enkelte produkte du ønsker, så får du raskt svar fra oss.
Kan vi sende en prøve?
Vi har prøver tilgjengelig på de fleste produktene. Prøver uten trykk kan bestilles ta kontakt for prøver. Unntak gjøres for forsendelser av dyrere produkter eller større antall. I disse tilfellene må vi ta betalt for prøvene.
En prøve med trykk er bare mulig for store bestillinger. Å produsere et enkelt produkt med trykk er dyrt. I stedet sender vi alltid ut en skisse der du tydelig ser hvordan logo blir plassert på produktet.
Hvor lang er leveringstiden?
De fleste produktene har en leveringstid på 1-3 uker fra bestillingen. Vi kan ofte redusere leveringstiden hvis det har det travelt. Kontakt oss hvis du har en bestemt frist, og vi vil sjekke om vi kan klare din deadline. OBS, vi garanterer at vi sender varene i tide slik at de kommer frem i tide, om det skjer en forsinkelse utenfor vår kontroll feks hos UPS/DHL/Postnord eller toll er det utenfor vår kontroll og varene kan ikke returneres.
Er merverdiavgift inkludert?
Priserne du ser på websiden er alltid uten MVA. Samme med alle tilbud vi sender.
Logofiler
Hvilke logofiler trenger vi?
Når man skal trykke logo med best mulig resultat bruker vi såkalte vektoriserte filer. Disse filene har vanligvis filendelsen .eps eller .ai (adobe illustrator) evt .pdf. En vektorbasert logo består av linjer og kurver i matematiske formler, laget for å kunne forstørre og endre uten å miste kvalitet eller proporsjon. Det går ikke å lagre en PNG eller jpeg fil til vektor, det må være original filen. Bilder:Noen produkter som trykkes med digitaltrykk kan trykkes med bildefiler vi. For bildefiler anbefales minst 300 DPI oppløsning.
Får vi korrekt filformat fra starten sparer vi tid og sikrer et godt resultat. Hvis du ikke klarer å fremskaffe din logo i ønsket format, gi oss beskjed og vi vil hjelpe deg.
Kan du få en skisse?
Du vil få en skisse og et tilbud til godkjenning.
Hvorfor trenger du en Pantone / PMS-kode?
For at bestilte varer skal trykkes i riktig farge må vi vite hvilket farge du vil at vi skal bruke. Du skriver inn fargen som en Pantone-kode, også kalt en PMS-kode. Denne koden siterer fargen på utskriften. Hvis du ikke har en PMS-kode, kan du også overlate til oss å bedømme hvilken PMS-kode som passer best med fargen i utskriftsfilen din. OBS: Merk at ulike overflater og trykkmetode vil gi nyanser av samme farge pga ulike trykkunderlag. For produkter som har digitaltrykk, trenger du ikke å oppgi noen PMS-koder.
Hva er en tonet logo?
En tonet logo (også nevnt gradient) er et designelement som består av farger som gradvis falmer inn i hverandre. Også kjent som "fargeprogresjoner" eller "fargeramper", består graderinger enten av mange nyanser av samme farge, eller flere farger som blandes fra den ene til den andre. Hver nyanse er då en egen farge og disse logoene kan kun trykkes i fullfarge.