Vilkår

Xpressprofil eies og drives av Nettkompaniet AS, ORG NR 915686877 MVA

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester fra www.xpressprofil.no til sluttbrukere.

Kjøps og salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Ønsker du mer detaljert informasjon om disse lovene anbefaler vi at du tar en titt på forbrukerportalen.no

Definisjon av parter

Selger er: Nettkompaniet AS , Bjerregaardsgate 39, 0174, Oslo og blir i det følgende benevnt xpressprofil.no, vi eller oss.
Kjøper er: det firma eller den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt du, deg, din eller ditt.

Bestillinger

Bestillinger vil bli sjekket, behandlet og bekreftet. Du må kontrollere at alle opplysninger på bestillingen er korrekte og oppfyller dine krav.

Betaling

Du vil motta en pro-forma faktura via faks eller e-post. Betaling via bankoverføring, alle bank detaljene for Nettkompaniet AS står på din faktura. Bestillingen vil ikke bli sendt før betalingen er mottatt med mindre annet er avtalt på forhånd.

Priser

Alle priser er eksklusive mva og levering.

Levering

Levering er vanligvis innen 10 til 14 virkedager etter mottagelse av godkjent bestilling, større ordre vil ta noe lengre tid.

Leveringsgaranti: Ved korte leveringsfrister garanterer vi at vi sender varene i tid slik at de kommer fram til avtalt dato. Evt forsinkelse i toll eller frakt kan forekomme og er utenfor vår kontroll og varerene kan ikke returneres.

Pakking og transport

Varer vil være pakket forsvarlig før avsendelse. Nettkommpaniet AS er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser forårsaket av fraktselskaper, skade på eller tap av artikler etter at de forlot lokalene våre. Krav om erstatning for skader under frakt bør gjøres til befrakteren umiddelbart ved levering. Skriftlig melding om eventuelle klager må sendes Nettkompaniet AS innen 7 dager etter levering.

Tap eller skade

Nettkompaniet er ikke ansvarlige for eventuelle tap eller skader av varer som sendes med våre befraktere. Kundene bør være oppmerksomme på at befraktere ikke alltid kan garantere levering innen en bestemt tid. Nettkompaniet egen transport kan brukes når tid er avgjørende. Kostnaden av denne tjenesten kan fås ved henvendelse til Nettkompaniet.

Klargjøring av Logofiler Art Work

For best mulig resultat vennligst suppler oss med Adobe Illustrator (. AI) eller Photoshop (. EPS) vektor filer. Får vi korrekt filformat fra starten sparer vi tid og sikrer et godt resultat. Hvis du ikke klarer å fremskaffe din logo i ønsket format, gi oss beskjed og vi vil hjelpe deg. PMS farger ? PMS (Pantone Matching System) er en universell standard for fargetilpasning som brukes til å få sikre riktige farger ved trykking. Oppgir du PMS fargekode vil vår printer kunne matche disse til din logo. Hvis du er usikker på din PMS kode ber vi deg sjekke med din grafiske designer for å bekrefte riktige koder, ellers kan vi hjelpe deg med å finne en farge som er tett opptil din.

Logofiler
Nettkompaniet AS vil forsøke å matche fargen til logofiler som er levert, men aksepterer ikke ansvar for å farge korrigere eventuelle filer eller skanner levert til oss som RIP klar. En ekstra kostnad vil bli gjort for fargekorrigering. Logofiler skal være levert i samsvar med tekniske spesifikasjoner nevnt over.

Reklamasjon

Når dine produkter har blitt trykket, kan ingen ytterligere endringer eller tilføyelser gjøres uten ekstra kostnader. Kunden er ansvarlig for å kontrollere og lese korrektur på alle skissene før godkjenning. Det er ingen retur eller refusjoner på varer som er trykket med logo. Alle produkter har garanti mot fabrikasjons feil. Ved reklamasjon må alle varer returneres til Nettkompaniet AS innen 14 dager med en skriftlig forklaring av årsaken til reklamasjon. Vi tar ikke imot reklamasjoner med mindre en skriftlig forklaring blir levert med varene. Varer må returneres i originalemballasjen.

Avbestilling

Avbestilling kan kun gjøres før en ordre er satt i produksjon, vilken vanligvis starter samme dage skisse er godkjent. Alle kansellering forespørsler må gjøres skriftlig og sendes til Nettkompaniet via faks eller post.

Returrett / Angrerett

Gjelder kun for privatpersoner:

Nettkompaniet as følger innen Norge prinsippene i angrerettloven for returer med rett til pengene tilbake. Varer må returneres i samme stand som de ble mottatt. Ved korrekt gjennomført retur iht. angrefristloven, tilbakebetales varens fulle pris.

Dersom du benytter deg av angreretten ved et tilvirkningskjøp så er du pliktig til å betale for utført arbeid og medgåtte materialer iht. Angrerettloven §16
Ved tjenester som leveres elektronisk, ved f. eks. levering på e-post, så bortfaller angreretten i det tjenesten er levert.

§ 22.Unntak fra angreretten
Angreretten gjelder ikke avtaler om:
e)levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg.

Det er ingen retur eller refusjoner på varer som er trykket med logo.